vrijdag 24 januari 2014

Volle zak

Vaak stel ik dingen te lang uit en dan kom je ineens tot de ontdekking dat je achter de feiten aanloopt. Zo ook met deze zak. Want die zat al een tijdje overvol en moest echt vervangen worden. Uitstellen kon niet meer. Ik heb er absoluut geen probleem mee om afscheid van zo’n zak te nemen, maar ik moest wel eerst nieuwe halen. Ja sorry, mijn voorraadje was op…
Gauw naar de winkel waar ze meerdere zaksoorten verkopen. De uiterst vriendelijke verkoopster raadde me een merkloze zak aan. Daar kon ik het volgens haar ook heel goed mee doen. Die zouden net zo goed zijn als de merkzakken. Nou, ik was benieuwd en thuisgekomen ben ik gelijk de nieuwe gaan gebruiken.
Ze had gelijk. De zak paste perfect. Hij was ervoor gemaakt!
‘Iedereen blij’ zou je denken.
Nou, niet dus.
Want voordat ik de nieuwe kon gaan gebruiken moest ik de oude verwijderen. En toen ik die overvolle zak aanraakte ging het mis...
Heb je wel eens een overvolle zak verwijderd? Aha, dat dacht ik al. Het was me ineens een zootje!
Overal rondom die oude zak lag wel wat. Het leek alsof er een explosie was geweest! Wat een rotzak...
Het kostte me al met al ruim een kwartier voordat ik alles weer had opgeruimd en de oude definitief de deur had uitgewerkt.
De nieuwe zak kon eindelijk zijn werk gaan doen.
De komende weken kan ik in ieder geval weer vooruit.
Want voordat deze zak vol zit kan ik nog heel wat uurtjes stofzuigen!

;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten